בייעוצים העסקיים יוצא לי לעסוק בדימוי העצמי. לא תמיד באופן מוצהר, אבל לפעמים גם ממש כן.
מה הדימוי העצמי של האדם לגבי היכולת שלו להצליח להקים את העסק? למכור, לשווק, או לתת שירות באחריות?
כעצמאים אנחנו הופכים להיות חשופים לביקורת. האם נעמוד בציפיות של הלקוחות שלנו או אולי לא? ואם לא נצליח לתת להם את מה שעבורו הם משלמים? הרי אנחנו הופכים להיות נותני השירות והלקוח משלם על השירות, וכמובן יכול לדרג את מידת המרוצות שלו מאיתנו.
במובן מסוים זה דורש מאיתנו לפתח גישה מעודנת – מצד אחד אנחנו באמת רוצים תדמית חיובית ולתת שירות טוב ומועיל. מצד שני לפחד מאי מרוצות של הלקוחות שלנו או לתת לדעות שליליות להשפיע עלינו לא יקדם אותנו.
בשביל שנצליח לעשות זאת עלינו לבוא עם דימוי עצמי חיובי – תחושת מסוגלות והכרה בעצמנו ובכוחנו. גם אם אנחנו לא אנשי עסקים מלידה עדיין יש בנו את מה שאנחנו מאוד טובים בו והיכולת למנף את המוצלחות שלנו מעידה על הגישה החיובית שלנו כלפי עצמנו.
עבר של הצלחות מייצר עתיד של הצלחות. עבר של כישלונות… מייצר עתיד שאין בו וודאות להצלחה. כשאדם מחזיק בדימוי עצמי חיובי, הרבה פחדים הופכים להיות לא רלוונטיים – ובעיקר התנהלות עם חוסר הוודאות, שכל-כך מאפיינת את החיים של העצמאי.
אז מה עושים כשיש שני דחפים – רצון לפרוץ למשהו חדש וקושי בפועל ליישם את זה?
עובדים על דימוי עצמי חיובי, מבררים הצלחות קודמות, כישורים ויכולות קיימים, ובעיקר נותנים מקום לחקירה, התנסות וללמידה.
הרי אף אחד לא נולד עם ניסיון במלצרות, לפני שהוא הגיע למלצר בפעם הראשונה, נכון? 😊
אלה