שפת המכירה מדוברת המון בספרי הפסיכולוגיה ואנשים רבים חוקרים אותה כי העולם שלנו רווי במסרים. 
למה דווקא פסיכולוגים הם אלה שעוסקים בתחום?
כי מכירה היא דבר שנוגע לכל דבר הקשור במערכות יחסים בין בני האדם. 
אם נחשוב על זה לרגע נוכל לראות שכולנו מוכרים כל הזמן!
ומה בעצם אנחנו מוכרים?

 

רעיונות…
~ פרופסור באוניברסיטה שעובד בשם גוף ציבורי עומד מול קהל אנשים ומוכר את הרעיון שהוא הגה, חקר וביסס עם כמה עובדות שנשענות על מחקרים קודמים לו. לא מדובר על קביעה מוחלטת, לא מדובר על יסוד עולם, מדובר על רעיון שהוא מראה לנו מתוך המחקר שנעשה לאורך שנים. וככל שהרעיון שלו מבוסס בדיוק רב יותר ולאורך זמן, ככה אנחנו יותר מאמינים לו. 
~ רופא מוכר לנו רעיון של מהי בריאות לפי גישה שהוא למד בלימודי הרפואה לו בתוספת של ניסיון והבנה אישית של התחום. הרפואה המודרנית תפסה לעצמה מקום מאוד נוח ורוב בני האדם מאמינים בעיניים עצומות למה שהרופא שלהם יגיד. אבל כמו שכולנו יודעים זה תחום שכל הזמן מתפתח עוד ועוד ורעיונות מפעם השתכללו, התווסף עוד מידע ומה שפעם היה אמת מוחלטת היום מפנה מקום לדברים חדשים.
~ הורים מוכרים לילדים רעיונות של מה מותר ומה אסור, ומבנים להם תפיסת עולם שהם מאמינים בה בהתבסס על הניסיון שלהם מהבית, שיטות חינוך שנלמדו וכו. יש כל-כך הרבה גישות להורות היום – בכל תרבות, בכל דת, בכל שפה אנחנו מלמדים את הילדים להיות חלק מהחברה שבה הם חיים. כולנו בני אדם, אבל לא כולנו מחונכים באופן דומה או על פי אותה מסורת ויש כאן הבניה תפיסתית, סוציאליזציה וחינוך בגישה מסוימת.

 

מכירה בעולם העסקי
כשאנחנו באים לדבר על מכירות בתחום העסקי, זה בדיוק אותו הדבר.
אנחנו מוכרים ללקוחות שלנו רעיונות ממש כמו שהפרופסור, הרופא או ההורה מעבירים את הרעיונות שלהם. באמונה מלאה שזה הדבר הנכון מתוך הכרות עם התחום המדובר, מתוך ניסיון אישי או מקצועי.
מבחינה פסיכולוגית כאנשי עסקים גם אנחנו עושים הבניה תפיסתית ללקוחות,חושפים אותם ל"עולם חדש" ומראים שהמוצר שלנו עונה על הצרכים או האינטרסים של הלקוחות. וככל שאנחנו יותר משכנעים/בטוחים במוצר שלנו או מבטאים ניסיון רב בתחום, ככה המכירה מתאפשרת בקלות רבה יותר.

 

כדאי לשים לב…
כשאנחנו מנסים להעביר למישהו רעיון נדרשת הובלה ומנהיגות ואותם אנחנו מעדיפים לעשות ברגישות ולב.
הפרופסור, הרופא וההורה מובילים את האנשים שתחת חסותם לקחת על עצמם את הרעיונות שלהם ולהזדהות/לצרוך אותם.
יש פה שכנוע עמוק שחודר לתוך התודעה של הצד השני ומשפיע עליו מבפנים!
אבל בגלל שכולנו מוכרים בכל רגע ורגע רעיונות, אין בכך פסול.
כל עוד זה פוגש אינטרסים משותפים, מכבד ומאפשר בחירה חופשית בכל רגע ורגע.
אלה