כמעט כל שיחת טלפון עם לקוח עסקי מתחילה בשאלה האם אני מבינה את עולם השיווק ויכולה לעזור בשיווק העסק 🙂
 
זה נכון עולם השיווק מאוד חיי ובועט, אז מצרפת קצת הגיגים מהשיחה שהייתה לי היום עם לקוחה פוטנציאלית:
 
אני: אז תספרי לי מה את עושה בעצם?
לקוחה: מורה ליוגה.
אני: ויש לך מקום? את מלמדת בסטודיו?
לקוחה: כן, אני בדיוק מסיימת לבנות משהו קטן (במקום מרוחק מאוד), ויש לי קצת לקוחות מקומיים, ועכשיו אני רוצה להתפרס ללקוחות בכל הארץ בתחום של הסדנאות. אבל את מבינה בשיווק?
אני: איזה סדנאות? מנסה להבין לאן היא רוצה לקדם את העסק שלה ומה היא רואה לנגד עיניה?
לקוחה: סדנאות ל… אבל זה כבר הרבה פרטים.
*בחוויה שלי הלקוחה חיפשה שאגיד לה "כן אני מבינה בשיווק" או "לא זה לא התחום שלי".
אני: אני לא אשב אתך לעשות קידום ממומן בפייסבוק וגוגל. אבל לא בטוח שזה מה שאת צריכה. שיווק ושיטות שיווק הם אמצעים להשיג מטרה של אדם או עסק להגדיל את טווח ההשפעה שלו (למכור מוצר/שירות) ולהרוויח יותר כסף.
יכול להיות שתצטרכי לקחת קורסים כדי להבין יותר, ויכול להיות שלא.
יכול להיות שיהיה לך יותר נכון לשלם למישהו שיעשה לך את השיווק הממומן כמו דפי נחיתה, אתר וכו כדי שאת תתפני לעסוק בדברים שמגדילים את העסק. אבל כל אמצעי הפצה שנסתכל עליו צריך לבחון ולבחור ביחס למטרה ולתנאי המציאות שבהם העסק פועל. אז התשובה היא שצריך לבחון את זה קצת יותר לעומק.
 
*******
בדרך כלל חוסר בהירות לגבי הכיוון שאליו אנחנו הולכים עלול לבלבל ולבזבז לנו אנרגיות יקרות שנוגעות יותר באמצעים ופחות במטרה.
 
אז כמו בדוגמה הזו וגם מעבר, בכל דבר שאנחנו מנהלים מומלץ להבין מה המטרה, ואז להחליט על האמצעים שישרתו אותה בצורה הכי חכמה ויעילה עבורנו.
 
אלה